2025-02-05
Trenul de sub Canalul Mânecii a înregistrat o creștere record în 2024, dar va continua această tendință?
Eurostar a raportat un număr record de pasageri și o „creștere semnificativă” în perioada 2024, cu o creștere de 5% a numărului de pasageri înregistrați anual. Operatorul feroviar european a transportat 19,5 milioane de pasageri în cursul anului, cu 850.000 mai mulți decât în 2023.
Această creștere uriașă a fost determinată în mare parte de Jocurile Olimpice și Paralimpice de la Paris 2024, a declarat firma într-un comunicat de presă. Ruta Londra – Paris a înregistrat cea mai mare creștere, transportând cu 280.000 de pasageri mai mult decât în 2023. În total, Eurostar a transportat 1,9 milioane de călători în timpul Jocurilor Olimpice, o creștere de 5% față de vara anului 2023. Printre acești pasageri suplimentari s-au numărat șapte echipe și 2.000 de sportivi în peste 900 de trenuri. Alte rute care au înregistrat o creștere importantă au fost Londra – Bruxelles (+250.000 de pasageri), Paris – Bruxelles (+160.000 de pasageri) și Paris – Țările de Jos (+140.000 de pasageri).

Directorul general Gwendoline Cazenave a anunțat că Eurostar „vizează o creștere la 30 de milioane de pasageri și investește în până la 50 de trenuri noi ca rezultat direct, cu scopul de a furniza un serviciu unic și excepțional pentru mult timp în viitor”. Cu toate acestea, conform Travel Tomorrow, compania va trebui să încerce să atingă acest obiectiv pe o piață feroviară europeană din ce în ce mai competitivă, cu concurenți pregătiți să profite tocmai de cererea pe care Eurostar a observat-o.

În octombrie 2023, nou venitul Evolyn și-a anunțat intenția de a intra pe piața transcanalieră, la fel ca operatorul britanic Virgin, al cărui șef de proiect, Phil Whittingham, a descris operațiunile transcanaliere drept „o piață pe care o putem dezvolta”. Pe fondul criticilor referitoare la prețurile ridicate ale biletelor Eurostar, al unei mustrări oficiale pentru promoțiile înșelătoare și al faptului că unii pasageri și întreprinderi sunt încă furioși din cauza modului în care compania a renunțat la serviciile către Ashford, Regatul Unit, rămâne de văzut dacă Eurostar își va putea continua creșterea record atunci când nu vor mai fi evenimente internaționale majore și când nu va mai avea un monopol efectiv.
Citește și asta
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!