Audi adaugă modelul Sportback la gama de modele Q6 e-tron, oferind o autonomie și mai ridicată Audi adaugă modelul Sportback la gama de modele Q6 e-tron, oferind o autonomie și mai ridicată
Foto: AUDI

2024-10-29

  • Drive
  • Tehnologie
  • Audi adaugă modelul Sportback la gama de modele Q6 e-tron, oferind o autonomie și mai ridicată

Audi adaugă modelul Sportback la gama de modele Q6 e-tron, oferind o autonomie și mai ridicată

Audi își extinde portofoliul de modele electrice cu Q6 Sportback e-tron, una dintre cele mai populare forme de caroserie printre clienți. Datorită părții din spate dinamice și beneficiilor aerodinamice rezultate, versiunea Q6 Sportback e-tron performance este campionul autonomiei din seria Q6, cu până la 656 de kilometri.

Audi va dezvălui public Q6 Sportback e-tron, care combină modularitatea unui SUV cu eleganța unui coupé. Automobilul electric dispune de un portbagaj de 511 litri și un frunk (portbagaj frontal) de 64 litri. Când rândul din spate de scaune este pliat, portbagajul crește până la 1.373 litri. Ampatamentul lung de 2.899 milimetri oferă mult spațiu în interior, chiar și pe scaunele din spate, iar Q6 Sportback e-tron se mândrește cu 25 de litri de spațiu total de depozitare în habitaclu.

Image
Foto: AUDI

Odată cu lansarea pe piață a modelului electric Q6 Sportback și a variantei sale SUV, va fi disponibilă o altă variantă de baterie cu zece module și o capacitate brută de 83 kWh (net: 75,8 kWh). Aceasta înseamnă că, pe lângă varianta cu tracțiune integrală și modelul S, Q6 Sportback e-tron este disponibil și în două variante cu tracțiune pe spate. Datorită designului fluid al caroseriei cu un coeficient de rezistență aerodinamică (cd) de 0,26 (varianta SUV: 0,28) și unei baterii mari cu o capacitate brută de 100 kWh (net: 94,9 kWh), Q6 Sportback e-tron performance, care are 4.771 milimetri lungime, 1.965 milimetri lățime și 1.665 milimetri înălțime (cu 37 mm mai jos decât varianta SUV), are o autonomie de până la 656 de kilometri.

Image
Foto: AUDI

Partea frontală verticală domină Singleframe-ul tridimensional complet închis. Reflectând designul iconic al primei generații Audi TT Coupé, linia acoperișului înclinat al Sportback-ului îmbunătățește estetica sportivă. Semnătura activă de lumină digitală reprezintă un design unic și o caracteristică estetică specifică Audi. Luminile spate OLED digitale de a doua generație au șase panouri OLED cu 360 de segmente care folosesc un algoritm special dezvoltat pentru a genera o nouă imagine la fiecare zece milisecunde, oferind luminilor un aspect vibrant și inteligent. În față, semnătura activă de lumină digitală este generată prin interacțiunea algoritmului cu douăsprezece segmente reglabile.

Image
Foto: AUDI

În interior display-ul panoramic Audi MMI, subțire și independent, are un design curbat și tehnologie OLED. Acesta cuprinde un cockpit virtual Audi de 11,9” și un display tactil MMI de 14,5”. Scena digitală este completată de un display opțional pentru pasageri MMI de 10,9” cu modul de confidențialitate activ. Head-up display-ul opțional cu realitate augmentată (AR HuD) proiectează un plan de imagine mare și înclinat pe parbriz, oferind șoferului informații esențiale precum viteza, semnele de circulație, asistența și pictogramele de navigație. Înclinarea înainte a planului de imagine, combinată cu distanța mare a imaginii virtuale, creează impresia că elementele afișate plutesc până la 200 de metri distanță și interacționează direct cu mediul înconjurător. Din perspectiva șoferului, câmpul vizual pentru conținutul AR se întinde pe o diagonală de aproximativ 88 de inci.

Image
Foto: AUDI

Asistentul digital susținut de AI este integrat în vehicul și este reprezentat de un avatar. Noul asistent vocal recunoaște peste 800 de comenzi vocale. Extins cu chatbot-ul ChatGPT, Audi assistant recunoaște automat dacă trebuie să execute o funcție a vehiculului, să caute o destinație sau, de exemplu, să ofere o prognoză meteo. Sistemul Audi trimite întrebările către ChatGPT doar atunci când nu poate răspunde la întrebări de cunoștințe generale. Pasagerii se bucură de o experiență fără întreruperi, deoarece toate funcțiile sunt integrate în Audi assistant. În plus, ChatGPT nu are niciodată acces la datele vehiculului. Toate întrebările și răspunsurile sunt șterse în interesul protecției datelor.

Image
Foto: AUDI

Managementul termic sofisticat al bateriei HV și sistemul electric de 800 de volți oferă performanțe impresionante de încărcare. De exemplu, Audi Q6 Sportback e-tron performance are nevoie de doar zece minute la o stație de încărcare rapidă pentru a încărca o autonomie de până la 265 de kilometri, la o putere maximă de încărcare de 270 kW în condiții ideale. Bateria de înaltă tensiune se încarcă de la 10 la 80% în doar 22 de minute. Două dimensiuni de baterii și două variante de propulsie sunt disponibile pentru Q6 Sportback e-tron. Cu bateria sa de înaltă tensiune de 83 kWh (net: 75,8 kWh), chiar și varianta de bază a Sportback-ului electric oferă performanțe de conducere încrezătoare. Q6 Sportback e-tron cu tracțiune pe spate accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,0 secunde în modul Launch Control.

Image
Foto: AUDI

Motorul electric al modelului Audi Q6 Sportback e-tron performance cu tracțiune pe spate are o putere de 225 kW (306 PS) și accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,6 secunde. Cu o putere totală de 285 kW (387 PS), Q6 Sportback e-tron quattro atinge 100 km/h în 5,9 secunde. Cea mai puternică versiune, SQ6 Sportback e-tron, are o putere totală de 360 kW (489 PS) cu două motoare electrice pe axele față și spate și ajunge la 100 km/h în doar 4,3 secunde. Bateria mare oferă modelului Audi Q6 Sportback e-tron performance cu tracțiune pe spate o autonomie de până la 656 de kilometri. Cu o baterie de 83 kWh, are o autonomie de până la 545 de kilometri. Modelul cu tracțiune integrală parcurge până la 636 de kilometri, în timp ce SQ6 Sportback e-tron1 cu tracțiune integrală are o autonomie de 607 kilometri.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!