2024-11-17
Cum vor schimba trenurile de mare viteză alimentate cu baterii transportul feroviar european?
Trenurile alimentate cu baterii par să modeleze viitorul căilor ferate europene. Aceasta e concluzia la care s-a ajuns după primul test de succes al unui tren interurban alimentat cu baterii, efectuat în nord-estul Angliei. Acest tren „tribrid” comută cu ușurință între alimentarea cu baterii, diesel și electrică.
În prezent, căile ferate din Regatul Unit folosesc trenuri electrice, ale căror propulsoare sunt alimentate de la firele electrificate aeriene sau de la generatoarele diesel. Cu toate acestea, ultima generație de trenuri diesel urmează să fie înlocuită și, prin urmare, este în curs de desfășurare un proces de trecere la alternative mai ecologice. Conform EuroNews, testarea a avut loc în regiunea unde au fost introduse, pentru prima dată în lume, motoarele pe cărbune. Evenimentul e corelat cu faptul că Marea Britanie sărbătorește anul viitor 200 de ani de cale ferată modernă.
În timpul testului, trenul a funcționat exclusiv pe bază de baterie pe parcursul a 70 de km, înainte de a trece din nou la motorul diesel, însă inginerii susțin că această autonomie este suficientă pentru a acoperi un traseu interurban tipic ce include poduri, tuneluri și stații. La lansare, se preconizează că trenul va avea o autonomie cuprinsă între 100 și 150 km. Trenurile cu o singură baterie nu numai că au performanțe superioare, dar sunt și mai rentabile decât trenurile diesel. Acestea pot reduce costurile cu combustibilul cu aproximativ 35-50%, conform acestui studiu care a fost efectuat de Angel Trains, Hitachi Rail și TransPennine Express. Trenurile electrice sunt considerate în prezent cea mai bună soluție pentru furnizarea de trenuri nepoluante, ca parte a tranziției industriei feroviare globale către „zero net”.
Utilizarea trenurilor alimentate cu baterii reduce necesitatea ca operatorii feroviari să instaleze sau să modernizeze cablurile aeriene pe orice cale ferată neelectrificată. La rândul său, acest lucru ar putea permite Europei să economisească miliarde de euro în proiecte de electrificare. Este o veste bună și pentru cei care locuiesc în apropierea gărilor. Trenurile care funcționează cu baterii pot intra și ieși din stații cu zero emisii de carbon, reducându-se drastic zgomotul și poluarea aerului. Evoluția tehnologiei bateriilor electrice este rapidă. Hitachi Rail ia deja în considerare această tehnologie de nouă generație pentru rețelele feroviare și alte vehicule mari la nivel global. Acest ultim succes vine după livrarea primului tren de călători cu baterii din lume în Japonia și a primului tren „tribrid” cu baterii din Europa, Masaccio, în Italia, în urmă cu câțiva ani.
O platformă EuroMasaccio este deja pe cale să fie lansată în toate țările europene și, dacă proiectul din Italia oferă indicii corecte, acest lucru ar putea reduce imediat emisiile de CO2 la jumătate, atunci când flotele de trenuri diesel existente vor fi înlocuite. Între timp, Siemens Mobility a dezvoltat trenuri bimodale cu baterii care sunt deja utilizate de pasageri în regiunea Ortenau din Germania, economisind 1,8 milioane de litri de motorină în fiecare an. Sunt în curs de desfășurare planuri pentru implementarea acestora în mai multe țări, în următorul deceniu, inclusiv în Regatul Unit și în mai multe regiuni din Germania. Noile trenuri Siemens necesită electrificarea doar a unor mici tronsoane de cale ferată, deoarece compania furnizează propriile puncte de încărcare rapidă de-a lungul traseului, cunoscute sub denumirea de Rail Charging Converters (RCC).
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!