2024-02-10
Cum transformă inteligența artificială călătoriile?
Pornind de la cele mai mici contribuții, asistenții chatbot există de mult timp. Aceștia pot fi enervanți uneori, mai ales când ai o întrebare foarte specifică și vrei doar să ajungi cât mai repede la un operator uman, dar de cele mai multe ori sunt excelenți pentru a răspunde la întrebări tehnice și pentru a scuti clienții de timpul de parcurgere a unor termeni și condiții plictisitoare.
Foto: Facebook
Roboții AI au început să fie utilizați de diferiți furnizori de servicii de călătorie. Încă din 2021, MSC Cruises a folosit un barman robot pe una dintre navele sale, capabil să vorbească 8 limbi, să danseze, să uimească oaspeții cu cunoștințele sale despre spațiu și, bineînțeles, să mixeze cocktailuri. De asemenea, hotelurile au început să folosească roboți pentru servicii care variază de la check-in la transportul bagajelor și curățarea camerelor. În domeniul aviației, Emirates a lansat anul trecut, pe aeroportul din Dubai, primul robot asistent de check-in din lume.
Între timp, în luna octombrie a anului trecut, Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a testat cu succes prima experiență de călătorie cu identitate digitală complet integrată, bazată pe biometrie, de la cumpărarea de bilete de avion până la sosirea la destinație, într-o călătorie de la Londra Heathrow (LHR) la Roma Fiumicino (FCO) cu British Airways. Potrivit IATA, zborul de testare ilustrează potențialul unei viitoare experiențe de călătorie digitală, complet integrată, care să valorifice biometria prin optimizarea a cinci etape-cheie: oferte personalizate, comenzi simplificate, verificarea fără efort a cerințelor de călătorie, check-in simplificat și securizat și experiențe aeroportuare fără contact.
Foto: Shutterstock
Dincolo de potențialul de a asigura călătorii fără întreruperi, inteligența artificială este utilizată pentru a crea itinerarii de vacanță extrem de personalizate pentru turiști. Anul trecut, la doar câteva luni distanță una de cealaltă, toate platformele importante de rezervări de călătorii (Expedia, Booking.com, TripAdvisor și Trip.com) au lansat asistenți de călătorie cu funcții ChatGPT, toate având capacitatea de a sugera destinații și activități în funcție de nevoile, cerințele și preferințele personale ale călătorului. Acest lucru are potențialul de a revoluționa complet modul în care călătorești, în așa fel încât, în loc să petreci ore întregi căutând posibile destinații și activități de făcut, potențialele călătorii îți pot fi prezentate în doar câteva secunde.
Întregul potențial al inteligenței artificiale prin intermediul realității augmentate (AR) nu este încă pe deplin exploatat, dar se lucrează la asta. Anul trecut, Google Maps a lansat funcțiile de vizualizare imersivă AI și AR care creează "scene reale" cu informații stratificate în imagine, care permit utilizatorilor chiar să exploreze interiorul unor clădiri. La scurt timp după aceea, consiliul de turism din Singapore a încheiat un parteneriat cu Google pentru a crea tururi AR, de exemplu, la Teatrul și Sala de Concerte Victoria, iar vizitatorii pot asculta un cvartet de coarde care cântă în vârful monumentului național.
Muzeele din întreaga lume au început, de asemenea, să folosească realitatea augmentată pentru a-și îmbunătăți expozițiile și pentru a oferi vizitatorilor experiențe mai captivante. Muzeele pot folosi AR în diferite moduri: pot oferi informații suplimentare despre exponate, pot afișa versiuni digitale ale artiștilor chiar lângă operele lor de artă, pot completa o expoziție cu sunete, pot evidenția contraste cu realitatea actuală sau pot proiecta imagini din timpuri străvechi.
Foto: Shutterstock
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!