Se „pensionează” misteriosul super-tren galben, care nu a transportat niciodată pasageri Se „pensionează” misteriosul super-tren galben, care nu a transportat niciodată pasageri
Foto: Wikimedia

2024-08-28

  • Drive
  • Tehnologie
  • Se „pensionează” misteriosul super-tren galben, care nu a transportat niciodată pasageri

Se „pensionează” misteriosul super-tren galben, care nu a transportat niciodată pasageri

În timp ce Chinaconstruiește trenuri maglev care pot călători cu viteze de până la 1.000 km/h, Japonia „sărbătorește” sfârșitul unei ere. Va fi scos la pensie unul dintre cele mai misterioase, dar și cel mai fotografiat tren al său, inaccesibilul Doctor Yellow.

Japonia este renumită pentru tehnologia sa avansată și pentru trenurile sale punctuale, iar așa-numitele trenuri galbene sunt o combinație a celor două. Aceste trenuri de mare viteză circulă între Tokyo și orașul Fukuoka din sud, pe una dintre liniile principale ale rețelei feroviare de mare viteză a țării, Shinkansen.

Trenurile sunt recunoscute în principal prin culoarea lor galbenă distinctivă și, deși popularitatea lor îi va face pe mulți oameni să vrea să cumpere un bilet, Doctor Yellow nu a fost dezvoltat pentru a transporta pasageri.
Image
Foto: Shutterstock

Trenurile sunt echipate cu senzori, înregistratoare de date și alte tehnologii moderne pentru a monitoriza în mișcare starea cablurilor și a șinelor. Dacă sunt detectate probleme, acestea sunt transmise direct companiei feroviare – motiv pentru care aceste trenuri speciale sunt numite Doctor Yellow, adică Doctorul Galben. Trenurile circulă la fiecare zece zile pe șinele dintre Tokyo și Fukuoka și sunt vopsite în galben pentru a putea fi deosebite cu ușurință de celelalte trenuri pe timp de noapte.

„Trenurile doctor” sunt, de asemenea, niște „angajați” excelenți, deoarece își fac treaba la viteze de aproximativ 270 km/h.
Image
Foto: Shutterstock

Caracterul misterios al trenurilor galbene a făcut din ele un subiect atractiv pentru fotografi. Însă, cum aceste trenuri nu au niciun fel de orar fix, este nevoie de mult noroc pentru a le imortaliza. Trenurile au fost puse în funcțiune în 2001 și 2005, astfel încât este de înțeles că operatorii au decis să retragă trenurile mai vechi în 2025 și cele mai noi în 2027. Acestea vor fi înlocuite de un singur tren de tip N700S Shinkansen, cu aspect convențional, care în prezent încă transportă pasageri.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!