N-ai zice că e o Dacie: cel mai futurist și complex concept de până acum N-ai zice că e o Dacie: cel mai futurist și complex concept de până acum
Dacia Hipster
Foto: Dacia

2025-10-06

  • Drive
  • Tehnologie
  • N-ai zice că e o Dacie: cel mai futurist și complex concept de până acum

N-ai zice că e o Dacie: cel mai futurist și complex concept de până acum

Pe o piață auto împinsă spre modele tot mai mari, complexe și scumpe, Dacia propune cu Hipster Concept o întoarcere la esențial: o mașină 100 % electrică, gândită pentru nevoile reale ale utilizatorilor și cu ambiția de a înjumătăți amprenta de carbon pe întreg ciclul de viață față de modelele electrice actuale.

Ideea de la care pornește proiectul este limpede: reinventarea „mașinii populare”, adică accesul cât mai larg la mobilitate esențială. Hipster Concept oferă capacitate reală de transport într-un format ultra-compact. Modelul duce mai departe filosofia reducerii masei: este cu 20 % mai ușor decât Spring, ceea ce înseamnă mai puține materii prime și energie în producție, dar și consum mai mic de energie în utilizare.

Image
Foto: Dacia

Conceptul pornește de la comportamentele reale de mobilitate observate: de exemplu, în Franța, 94 % dintre șoferi parcurg sub 40 km pe zi. În același timp, proiectul își propune să răspundă presiunii bugetare, într-un context în care prețul mediu al unui vehicul nou în Europa a crescut cu 77 % între 2010 și 2024. Designul urmează aceeași logică a simplității funcționale, rezultând cel mai futurist vehicul Dacia de până acum. Caroseria este un „bloc” compact, bine așezat pe patru roți amplasate la colțuri, fără console față sau spate.

Image
Foto: Dacia

Partea frontală, complet orizontală, integrează faruri înguste pentru un aspect curat. În spate, hayonul acoperă toată lățimea și se deschide în două părți, facilitând încărcarea. Blocurile optice spate sunt integrate după luneta hayonului, fără carcasă dedicată. Mașina este realizată într-o singură culoare de caroserie, pigmentată în masă, cu doar trei piese vopsite: partea frontală și elementele laterale ale ușilor. Protecțiile laterale din Starkle® – un material parțial reciclat – și scuturile față/spate, vopsite în masa materialului, accentuează robustețea.

Image
Foto: Dacia

Contactul cu mașina confirmă orientarea spre esențial: mânerul exterior al ușii este înlocuit cu o curea, o soluție mai ușoară și economică, păstrând funcționalitatea. La interior, forma cubică a caroseriei este exploatată pentru spațiu maxim. Geamurile laterale și parbrizul sunt aproape verticale și deschid vizual habitaclul, iar porțiunea vitrată din partea anterioară a plafonului amplifică luminozitatea. Pentru a reduce costurile și greutatea, geamurile laterale sunt culisante.

Image
Foto: Dacia

Șoferul și pasagerul din față au o poziție similară cu cea din Dacia Sandero, pentru confort și vizibilitate. Accesul în spate se face prin rabatarea scaunului din dreapta față, ajutat de o deschidere amplă a ușii. Scaunele au structură vizibilă și material textil tehnic, iar în față sunt unite într-o banchetă care sugerează convivialitate. Tetierele perforate contribuie la optimizarea masei. Gândit pentru scenarii diverse de utilizare, portbagajul variază de la 70 de litri (cu 4 pasageri) la 500 de litri (cu 2 pasageri), prin rabatarea banchetei spate. Planșa de bord integrează două airbaguri.

Image
Foto: Dacia

Personalizarea se face prin ecosistemul YouClip®. Interiorul este nativ YouClip®, cu 11 puncte de fixare dispuse pe planșa de bord, panourile ușilor și în portbagaj. Suportul pentru pahare, cotiera sau plafoniera se pot adăuga ușor, în funcție de nevoi. Conectivitatea urmează filosofia Dacia BYOD („Bring Your Own Device”): stația de andocare pentru smartphone asigură integrarea fluidă a dispozitivului, care devine cheie digitală pentru deblocare și pornire. Odată așezat la volan, telefonul servește drept ecran multimedia pentru navigație și, împreună cu o boxă Bluetooth portabilă compatibilă cu YouClip, asigură și soluția audio a vehiculului.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!