Cea mai mare Dacia de până acum ar putea fi asul din mânecă împotriva Škoda Kodiaq Cea mai mare Dacia de până acum ar putea fi asul din mânecă împotriva Škoda Kodiaq
Foto: Dacia

2024-10-10

  • Drive
  • Tehnologie
  • Cea mai mare Dacia de până acum ar putea fi asul din mânecă împotriva Škoda Kodiaq

Cea mai mare Dacia de până acum ar putea fi asul din mânecă împotriva Škoda Kodiaq

Cu Noul Bigster, Dacia își extinde gama de modele oferind în premieră o soluție accesibilă pentru clienții care își doresc un vehicul din segmentul C-SUV. Dacia intră în segmentul C cu o strategie de produs bine elaborată: astfel, în viitor, lui Bigster i se vor alătura alte două modele.

Dacia își va extinde gama de modele abordând segmentul superior prin lansarea modelului Bigster. Senzația de robustețe este accentuată de aspectul masiv și de verticalitatea părții frontale, caracteristică modelelor SUV. Partea din față este fidelă designului Dacia, cu o grilă lată, de culoare negru lucios, având în centru sigla „Dacia link”. Pasajele impozante care protejează roțile, precum și poziționarea farurilor și a blocurilor optice spate în extremitățile caroseriei, contribuie la aspectul impozant al vehiculului.

Image
Foto: Dacia

Protecțiile laterale, cele de la nivelul pasajelor roților și cele din partea inferioară a barelor față și spate, sunt realizate din Starkle. Dacia folosește acest material creat de inginerii săi și care este realizat parțial din plastic reciclat, în forma sa brută, nevopsită. Modelul este echipat în serie cu jante din aliaj de 17” sau 18 ”, în timp ce pe nivelul superior, Journey, sunt disponibile opțional jante de 19”, cu design specific. Pe nivelele superioare de echipare, clienții pot opta pentru o caroserie vopsită în două nuanțe (pavilion de culoare neagră). Este disponibilă totodată o nouă culoare de caroserie: Indigo Blue.

Image
Foto: Dacia

În interior toate informațiile legate de conducere sunt reunite în tabloul de bord digital de 7’’ sau de 10,1’’ (în funcție de nivelul de echipare) iar toate informațiile legate de sistemul multimedia se regăsesc pe ecranul central tactil de 10,1’’ (în serie pe toate versiunile Bigster). Versiunile Bigster Essential și Expression dispun de sistemul multimedia Media Display cu 4 difuzoare și conectivitate wireless Apple CarPlay®/Android Auto. Bigster Extreme și Journey dispun de sistemul multimedia Media Nav Live, care oferă în plus navigație conectată integrând informații în timp real despre condițiile de circulație și o cartografie actualizată timp de 8 ani. Media Nav Live dispune de un sistem audio Arkamys 3D Sound System cu 6 difuzoare.

Image
Foto: Dacia

Noul Bigster este „Best in class” la nivel de segment în ceea ce privește spațiul disponibil la nivelul capului (distanța până la plafon) atât pentru ocupanții locurilor din față cât și pentru cei ai locurilor din spate. Pasagerii din spate beneficiază de cea mai bună distanță la nivelul picioarelor din segment, și modelul se distinge și prin cel mai încăpător portbagaj din segment, cu un volum de până la 667 litri. Bancheta spate este fracționabilă 40/20/40, și atunci când spătarele sunt rabatate, Bigster oferă un planșeu de portbagaj plat și o lungime maximă de încărcare de 2,7 metri.

Image
Foto: Dacia

Noul Bigster răspunde celei mai recente norme europene de siguranță, GSR2, și integrează în serie, pe toate versiunile, frânarea automată de urgență (urban/peri-urban cu detectarea vehiculelor, pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor), recunoașterea panourilor de semnalizare cu alertă de depășire a vitezei legale, asistență la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgență, alertă la schimbarea benzii de circulație, asistență la menținerea benzii de circulație, sistem de supraveghere a atenției șoferului și apel de urgență. Versiunile Bigster Journey și Extreme dispun totodată în serie de Adaptive Cruise Control (ACC) pe versiunile Hybrid, ceea ce răspunde așteptărilor clienților în cazul traseelor lungi.

Image
Foto: Dacia
MOTORIZĂRI
  • Dacia Bigster este primul model din cadrul Renault Group care beneficiază de noua motorizare HYBRID 155. Unitatea de 155 CP se compune dintr-un motor cu 4 cilindri pe benzină de 107 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,2 kWh (230 V) și o cutie de viteze automată electrificată. Aceasta dispune de 4 trepte dedicate motorului termic și alte două alocate motorului electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.
  • Propus pentru prima oară în gama Dacia la acest nivel de putere, motorizarea TCe 140 combină un motor pe benzină cu 3 cilindri de 1,2 l turbo de nouă generație cu un sistem mild hybrid de 48V și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Sistemul mild-hybrid susține motorul termic în fazele de demaraj și accelerație, permițând diminuarea cu circa 10 % a consumului mediu (5,6 l/100 km) .
Image
Foto: Dacia
  • Dacia, lider necontestat al pieței GPL în Europa, este singurul constructor care propune, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL pe ansamblul gamei sale de modele. Bigster vine în premieră cu ECO-G 140, o motorizare care asociază carburația mixtă și un sistem mild-hybrid de 48 V. Autonomia poate ajunge la 1.450 km datorită celor două rezervoare cu o capacitate totală de 99 litri de carburant (50 litri de benzină și 49 litri de GPL).
  • Noul Bigster este adaptat pentru offroad datorită motorizării TCe 130 4x4, cu transmisie integrală asociată cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte și un sistem mild-hybrid de 48 V. Noul Bigster TCe 130 4x4 dispune de transmisia 4x4 Terrain Control cu 5 moduri de conducere (AUTO, SNOW, MUD/SAND, OFF-ROAD, ECO). Sistemul de control al vitezei la coborâre (Downhill speed control) este disponibil în serie pe versiunea Bigster Extreme.
Image
Foto: Dacia
ACCESORIILE DACIA INNATURE
  • Pack Sleep: simplu, detașabil și accesibil ca preț, accesoriul cuprinde 3 funcții esențiale: un pat pentru două persoane (1,90 metri lungime și până la 1,30 metri lățime) care poate fi instalat în mai puțin de două minute, un suport cu rol de măsuță, și un spațiu de depozitare. Pack Sleep este conceput pentru a se adapta în mod specific dimensiunilor interioare ale modelului Bigster.
  • Portbagajul de pavilion: partener ideal al activităților outdoor, care permite transportarea unei încărcături de până la 80kg. Se fixează pe barele de pavilion modulabile în poziție transversală sau pe barele de pavilion transversale disponibile ca accesoriu post-vânzare.
  • Cortul: conceput pentru a se atașa perfect părții din spate a modelului Bigster, acesta oferă un spațiu deosebit de încăpător.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!