Volvo nu își asumă niciun risc și aplică un al doilea facelift pentru SUV-ul XC90 Volvo nu își asumă niciun risc și aplică un al doilea facelift pentru SUV-ul XC90
Foto: Volvo Cars

2024-09-07

  • Drive
  • Tehnologie
  • Volvo nu își asumă niciun risc și aplică un al doilea facelift pentru SUV-ul XC90

Volvo nu își asumă niciun risc și aplică un al doilea facelift pentru SUV-ul XC90

XC90 este un adevărat simbol al Volvo, iar vârful de gamă în categoria SUV hibrid a cunoscut in facelift amplu, datorită unei game largi de actualizări tehnologice și de design, atât la interior. Producția este programată să înceapă la sfârșitul anului 2024, cu primele livrări către clienții din România prevăzute la începutul anului 2025.

Volvo a lansat a doua generație a SUV-ului XC90 în 2014, iar acum cinci ani modelul a cunoscut deja un facelift. Marca suedeză este atât de încrezătoare în vârful de gamă încât a optat din nou pentru o reîmprospătare, mai degrabă decât pentru o nouă generație. Un nou design exterior, modern, întărește aspectul încrezător al modelului XC90. Acesta reflectă tranziția mărcii către electrificarea completă și reia elemente din cele mai noi modele integral electrice Volvo.

Cu toate acestea, poate cea mai mare noutate vine din interior, unde găsim cel mai recent sistem de infotainment, văzut în noile modele electrice EX90 și EX30.
Image
Foto: Volvo Cars

Un ecran tactil central mai mare, cu o rezoluție mai ridicată, îmbunătățește experiența utilizatorului și deschide un univers de noi funcții, aplicații și, bineînțeles, actualizări de software over-the-air regulate. Bordul are acum o formă mai orizontală decât înainte, încorporează panouri decorative realizate din materiale reciclate premium pentru un finisaj mai texturat și este împărțit de noi guri de ventilație verticale. Iluminarea îmbunătățită contribuie la o atmosferă și mai luxoasă pe timp de noapte. XC90 poate fi echipat cu unul dintre cele mai bune sisteme audio disponibile pentru o mașină, sistemul Bowers & Wilkins High Fidelity, care poate reproduce fidel acustica unei scene, a unei săli de concerte sau a unui club de jazz.

Image
Foto: Volvo Cars

Modelul hibrid plug-in XC90 T8 rămâne o alegere populară pentru clienți, oferind peste 70 de kilometri de autonomie complet electrică cu o singură încărcare, conform ciclului de testare WLTP. Pentru călătoriile mai lungi, sistemul de propulsie hibrid este asociat cu un motor pe benzină eficient, care extinde autonomia cu peste 800 km. Se poate, de asemenea, să optăm pentru puterea combinată a motorului pe benzină și a celui electric pentru tracțiune integrală constantă sau pentru condus off-road. În cele din urmă, pentru clienții care preferă, oferta include și două variante de motorizare pe benzină mild-hybrid. Atât B5, cât și B6 sunt asistate de o baterie litiu-ion de 48V și un starter/generator integrat, care pot ajuta la reducerea emisiilor și a consumului de combustibil cu până la 15% în condiții reale de condus.

Image
Foto: Volvo Cars

Călătoria în XC90 este mai lină ca niciodată, cu un confort al scaunelor și o suspensie îmbunătățită, oferite standard. Fiecare amortizor individual poate acum să se adapteze mecanic la condițiile actuale ale drumului pentru a optimiza atât confortul, cât și stabilitatea. Suspensia pneumatică opțională funcționează împreună cu un șasiu activ care monitorizează mașina, drumul și șoferul de 500 de ori pe secundă, oferind astfel cea mai confortabilă călătorie posibilă. Un XC90 echipat cu suspensie pneumatică poate să se coboare cu 20 mm pentru acces mai ușor la urcare și coborâre, să își îmbunătățească aerodinamica la viteze mari sau să se ridice cu 40 mm pentru terenuri accidentate. Noul XC90 este echipat cu o structură de siguranță avansată, precum și cu o gamă completă de funcții de siguranță activă.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!