2025-09-03
Noul Volkswagen T-Roc își face intrarea: îmbunătățit la toate capitolele față de predecesor
Volkswagen deschide un nou capitol pentru T-Roc: a doua generație, dezvoltată complet de la zero, va ajunge pe piața din România în noiembrie. Noul model mizează pe un design puternic, cu linii clare și minimaliste, păstrând în același timp ADN-ul predecesorului din 2017, inclusiv silueta cu spatele în stil coupé. Creșterea lungimii totale cu 12 cm față de versiunea anterioară este exploatată inteligent, atât vizual, cât și funcțional.
Semnătura luminoasă joacă un rol central în noua interpretare T-Roc. Farurile LED sunt standard, iar opțional pot fi configurate faruri IQ.LIGHT LED Matrix, unite printr-o bandă luminoasă îngustă, cu logo-ul Volkswagen iluminat în alb. În spate, o bară transversală LED continuă accentuează lățimea, iar – în funcție de echipare – logo-ul Volkswagen poate fi iluminat în roșu.

La interior, T-Roc propune un cockpit reproiectat și un ecran de infotainment cu diagonală de până la 33 cm. Planșa de bord este îmbrăcată într-un material nou, iar iluminarea ambientală creează o atmosferă de lounge. Modelul preia de la Tiguan și Tayron cea mai recentă evoluție a sistemului de control „Driving Experience”, cu posibilitatea selectării profilurilor de condus și a reglării rapide a volumului. O premieră pentru T-Roc – și rară în segment – este afișajul head-up opțional pe parbriz, care proiectează informații esențiale, precum viteza sau pictogramele de navigație, direct în câmpul vizual al șoferului. Pentru prima dată pe versiunea Style este disponibil scaunul ergoActive, cu reglaj electric pe 14 direcții și funcție de masaj. Portbagajul câștigă 30 de litri și ajunge la 475 de litri când este încărcat până la înălțimea spătarului banchetei.

Din punct de vedere tehnic, după Tiguan (lansat în 2024) și Tayron (lansat în 2025), noul T-Roc este al treilea SUV Volkswagen construit pe platforma MQB evo, beneficiind de evoluții hardware și software. Travel Assist intră într-o etapă nouă: nu doar asistă schimbarea automată a benzii, ci reacționează mai anticipativ la introducerea sau relaxarea limitelor de viteză. În premieră, T-Roc oferă și Park Assist Pro, cu funcție de memorie pentru manevre învățate: permite parcarea complet automată pe distanțe de până la 50 m și manevrarea mașinii în și din locul de parcare, direct de pe smartphone.

La lansare, gama cuprinde două propulsoare mild-hybrid de 48 V (1.5 eTSI) cu 116 și 150 CP. Ulterior vor fi introduse două sisteme de propulsie full-hybrid, dezvoltate de la zero, ambele cu tracțiune față. Ca până acum, T-Roc va fi disponibil ulterior cu tracțiune integrală 4MOTION, în combinație cu motorul TSI de 2,0 litri – oferit și ca mild-hybrid (mHEV). Vârful de gamă va fi T-Roc R, anunțat pentru viitor. Toate versiunile mild-hybrid de 1,5 și 2,0 litri sunt echipate standard cu cutie automată DSG cu 7 trepte și ambreiaj dublu.
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!